Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta

24.10.2013
czwartek

Słowacja wciąż do przodu

24 października 2013, czwartek,

W nadchodzącym sezonie na Słowacji narciarze będą mieli do dyspozycji prawie 950 wyciągów oraz 70 kolejek linowych! Łączna przepustowość instalacji narciarskich przekroczy tam 500 tys. osób/godzinę.

Możliwościami sztucznego naśnieżania chwali się już ponad 100 tamtejszych ośrodków zimowych. Armatki mogą poprawić warunki na stokach o powierzchni 600 ha (czyli na 220 km tras). Gospodarze twierdzą, że w efekcie sezon narciarski na Słowacji może trwać do 160 dni.

Łączna kwota tegorocznych inwestycji infrastrukturę narciarską w samych tylko Tatrach przekroczy 45 milionów euro. I tak, na Chopoku w rejonie Lucky ruszyć ma sześcioosobowa kolejka krzesełkowa o długości prawie 1900 m. Powstanie tam też bezpłatny parking na 350 aut.

W Tatrzańskiej Łomnicy największą inwestycją jest kolej gondolowa o długości 2073 m, która w zaledwie 7 minut wywozić będzie narciarzy i snowboardzistów na poziom Łomnickiego Stawu (Skalnate Pleso), czyli 1771 m n.p.m. W każdej z 37 kabin zmieści się 15 osób (wagoniki dotychczas tam kursującej gondolki z 1995 roku zabierały po czterech pasażerów). Nowa kolej będzie też bardziej odporna na wiatr (może kursować nawet przy podmuchach sięgających 90 km/godz.).

Z kolei w Szczyrbskim Plesie wytyczone zostaną dwie nowe trasy o łącznej długości 2,2 km i z możliwością dośnieżenia. Zakwalifikowano je jako łatwe (niebieskie), które będą sztuczne naśnieżane.

Dzienne karnety na wyciągi kosztować mają od 15 do 37 EUR – oczywiście w zależności od stacji i terminu (najdroższe są w okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku).  Atrakcyjniejsze cenowo są naturalnie karnety wielodniowe. Tańsze mają być również karnety kupione za pośrednictwem internetu (www.gopass.sk).

Osobną jakością jest Slovakia Super Skipas – czyli karnet ważny w największych ośrodkach (na Chopoku, w Tatrzańskiej Łomnicy, Starym Smokowcu, Szczyrbskim Plesie, Donovaly, Wielkiej Racy, Rużomberoku i we Vratnej). Pozwala jeździć łącznie na ponad 117 km tras. W internetowej przedsprzedaży (na przykład na www.superskipas.sk) wariant dziesięciodniowy (kolejne dni można oczywiście wykorzystywać w różnych okresach) kosztuje 260  euro (przewidziane są też wersje piętnastodniowe i na cały sezon).

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 0

Dodaj komentarz »
  1. Lucky – owszem, rozkopalisko „niezłe”. Ale wyżej, na samej górze – tam się dopiero dzieje!… (Kilka ujęć).

  2. Wygląda na to, że słowackie wyciągi moga w ciągu dnia przewieźć (wywieźć) całą ludność Słowacji.
    W styczniu jechałem w niedzielny poranek na baseny termalne do Oravic (kolo Zakopanego). Przed Korbielowem zebrala sie kolumna samochodów na znakach SB, SZY. W Korbielowie w kierunku wyciągów na Pilsko nikt nie skręcił. Po przejechaniu przełęczy Glinne, jakieś 2 km poniżej wszystko skręcilo w prawo, w kierunku słowackiego ośrodka narciarskiego po drugiej stronie Pilska, gdzie cały dzień jazdy kosztuje 9,- EUR. DZIEWIĘĆ EUR, czyli 36-38,- PLN. Porównajmy to z kwotą 60-70 PLN za 4 godziny.

css.php