Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta

27.09.2013
piątek

Wielki obszar w Szwajcarii

27 września 2013, piątek,

14 grudnia dzięki nowej kolejce linowej połączone zostaną dwie popularne stacje zimowe Gryzonii: Arosa i Lenzerheide. W efekcie powstanie obszar z 225 kilometrami tras, który Szwajcarzy już wpisali do pierwszej dziesiątki swoich najlepszych rejonów narciarskich.

Kolej kursować ma między Hörnli w Arosa i Urdenfürggli w Lenzerheide.

Co więcej, karnet będzie pozwalał również na darmowe przejazdy komunikacją publiczną na odcinku Chur – Lenzerheide – Arosa. Tym samym Gryzonie dołączyła do tych regionów górskich, które zachęcają do nowego modelu wypoczynku zimowego: rzecz w tym, by podczas zimowego urlopu nocować nie w wysoko położonych wioskach i stacjach narciarskich, lecz w… miasteczka w dolinach. Dla gości atutem takiego rozwiązania ma być choćby możliwość korzystania po nartach z oferty kulturalnej stolic regionów, ich infrastruktury sportowej (basenów, kortów itd.) – oraz oczywiście z życia nocnego. Jeśli zaś tylko działa sprawnie miejscowy transport (a w Szwajcarii jest on wzorowy), to w okoliczne góry można dotrzeć szybko i wygodnie, a nadto nie jest się skazanym na jedną stację, lecz można poznawać kolejne ośrodki w okolicy.

Politykę taką lansuje ostatnio także Tyrol (wykorzystując położenie Innsbrucka i Lienzu) oraz Słowacja (tu bazą ma być Poprad).

Budowa stacji Hörnli

Atrakcją nowej chluby Gryzonii ma być, prócz nowoczesnej kolejki i multum tras, także Audi Public Skicross Gold Park w Lezerheide, czyli ogólnie dostępny tor do tej coraz popularniejszej dyscypliny narciarskiej (formalnie freeski ’ingowej, ale wedle niektórych bliższej narciarstwu alpejskiemu).
Jako że ma on obfitować w wiele ostrych zakrętów i wymuszających skoki garbów, przeznaczony będzie jednak głównie dla amatorów już co nieco potrafiących. Patronem (i sponsorem) toru jest Audi.

Do początkujących skierowana jest za to oferta nazwana „Skischule Inklusive”. Otóż w nadchodzącym sezonie dzieci i młodzież (do lat 17), którym rodzice wykupią nocleg w niektórych hotelach lub schroniskach Arosy, będą mogły za darmo uczestniczyć w grupowych zajęciach szkółki narciarskiej.

A już wszyscy goście nowego obszaru mogą korzystać z komputerowej rejestracji dnia: począwszy od liczby pokonanych kilometrów (oczywiście z uwzględnieniem pokonanych wysokości), a skończywszy na nagraniach swoich przejazdów na niektórych trasach.
Lina nośna nowej kolei Arosa i Lenzerheide.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop
css.php