Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta

3.03.2012
sobota

Rady na zimowe kłopoty

3 marca 2012, sobota,

Podczas naszej podróży do zimowego kurortu przewoźnik zgubił gdzieś nasze narty, wiozący nas pociąg dojechał do celu z wielogodzinnym opóźnieniem, a hotel, wbrew zapewnieniom biura podróży, oddalony jest od stoku nie 500 metrów, lecz 5 km… Poradę, co robić w takich sytuacjach, można znaleźć w Europejskim Centrum Konsumenckim.

Jego usługi poleca ceniony w branży portal Dziennik Turystyczny.

Oto przykładowych scenariusz postępowania w razie opóźnionego odlotu i konieczności wielogodzinnego oczekiwania na samolot z powodu strajki załogi lotniska lub obfitych opadów śniegu:

„W takich sytuacjach przewoźnicy mają obowiązek opieki nad swoimi pasażerami. Co to oznacza? Linie lotnicze powinny na bieżąco informować o stanie opóźnienia, ale także zapewnić swoim pasażerom bezpłatnie posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania. Jeśli lot odbędzie się nastąpi dzień po terminie, przewoźnik ma także obowiązek zapewnić darmowy nocleg w hotelu.

Jeśli pasażer nie otrzymał należnej mu opieki, chociażby wody czy kanapki podczas kilku godzin oczekiwania na lotnisku, jest to podstawa do reklamacji. Warto do niej załączyć rachunek za posiłek z baru na lotnisku z żądaniem zwrotu poniesionych kosztów – mówi Anna Żochowska, prawnik z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

Pasażerowie mogą domagać się odszkodowania w wysokości od 250 EUR do 600 EUR w dwóch sytuacjach: gdy z powodu opóźnienia lotu dotarli na miejsce co najmniej trzy godziny po planowanym czasie lądowania lub gdy lot został odwołany. Przewoźnik nie będzie zobowiązany do wypłaty rekompensaty, jeśli odwołanie lub opóźnienie lotu było spowodowane tzw. siłą wyższą (np. strajkiem na lotnisku)”.

Prawnicy Europejskiego Centrum Konsumenckiego udzielają bezpłatnych porad prawnych i informacji o prawach konsumentów w UE (tel. 22 55 60 118, pon.-pt. w godz. 10:00-14:00). ECK pomaga również w polubownym dochodzeniu roszczeń od przedsiębiorców (np. linii lotniczych, hotelu, biura podróży) zarejestrowanych poza Polską, w krajach UE, Norwegii i Islandii. Wystarczy wypełnić formularz skargi, dostępny na stronie internetowej ECK lub napisać na adres info@konsument.gov.pl.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop
css.php