Nowości na najbliższą zimę: inwestycje w Zillertal Arena

O gondolę i zmodernizowaną górną stację kolei Rosenalmbahn wzbogaci się infrastruktura największego spośród obszarów narciarskich tyrolskiej doliny Zillertal.

Przypomnijmy bowiem: Zillertal Arena to jeden z czterech rejonów składających się na jedną z największych narciarskich dolin globu świata – czyli Zillertal. I najrozleglejszy z nich. Dość powiedzieć, że obejmuje stoki aż trzech regionów Austrii: prócz Tyrolu Ziemi Salzburskiej i Wysokich Taurów.

Z racji wielkości obszaru idealną bazą wypadową jest położone w jego sercu, kameralne Gerlos. Można stamtąd wyprawiać się do rejonu Zell, w okolice Königsleiten, bądź jeszcze dalej – na Hochkrimml-Gerlosplatte. Na wycieczkę w każde z tych miejsc warto poświęcić cały dzień, bo odległości są spore (choć główne arterie obsługują szybkie krzesełka X-press, zresztą na kwaterę można też wrócić busem). A wszędzie jest do zaliczenia wiele przednich tras.

Wśród zboczy nad Zell wyróżnia się hala Rosenalm. Jej nasłonecznione stoki na 1700 m n.p.m. to ideał dla uczących się nart (zwłaszcza że są tu przystosowane dla najmłodszych wyciągi). Wprawniejsi pojadą pod Ubergangsjoch, spod którego biegną ciekawe czerwone zjazdy.

Königsleitenspitze (2315 m n.p.m.) w kierunku wschodnim oferuje warianty na każdy poziom zaawansowania. Można ruszyć jeszcze dalej – przez granicę Tyrolu z Ziemią Salzburską przebić się pod Plattenkogel (2024 m n.p.m.). To już Gerlosplatte z długimi, ale szerokimi i łagodniejszymi stokami. Tu właśnie można otrzeć się o Wysokie Taury.

W najbliższym sezonie infrastruktura Areny ta wzbogaci się o nową, 10-osobową kolej Stuanmandl w Gerlos. 51 gondoli będzie mogło przewieźć w ciągu godziny 2800 pasażerów.

Kolej ma 1,5 km. Ze względów krajobrazowych istotne jest i to, że liny z gondolami osadzono na tej długości na 11 podporach. Całkowicie przebudowana zostanie również górna stacja kolei Rosenalmbahn w Zell am Ziller.

Na gości czekać będą m.in. szerokie wejścia i wyjścia oraz ruchome schody i windy ułatwiające poruszanie się między poziomami stacji. W dolnych kondygnacjach powstał też garaż dla ratraków, przechowalnie sprzętu oraz obszerna sala self-service dla tych, którzy zechcą odpocząć bądź zjeść posiłek z własnych zapasów.