Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta

3.12.2013
wtorek

Nowe nowinki o Kasprowym 2013/14

3 grudnia 2013, wtorek,

Całodzienny karnet „nieograniczony na wszystko” oraz trasa slalomowa z pomiarem prędkości na Gąsienicowej – to kolejne pomysły spółki Polskie Koleje Górskie, czyli nowego właściciela  instalacji  narciarskich na Kasprowym Wierchu, na przyciągnięcie gości.

Kasprowy Wierch: krzesełka w Kotle Goryczkowym
Dopiero co pisałem tu o planach wprowadzenia już w tym sezonie możliwości kupowania biletów na kolejkę i wyciągi za pomocą smartfonów oraz zamontowania elektronicznych czytników skipassów przy dolnych stacjach („Rewolucja, czyli ze smartfonem na Kasprowy!”, 26 listopada b.r.).

Z Zakopanego dochodzą jednak kolejne wieści o nowościach. PKG chcą m.in. zaproponować skipassy, pozwalające na nieograniczoną liczbę wjazdów nie tylko wyciągami w Kotłach: Gąsienicowym i Goryczkowym, ale także koleją linową na szczyt Kasprowego.

Na cały dzień taki karnet ma kosztować 135 zł. Jest przeznaczony – jak czytamy w informacji prasowej – „dla najbardziej zawansowanych i wytrwałych miłośników białego szaleństwa”. PKG zachwalają nowy skipass jako „najbardziej efektywną i opłacalną opcję spędzenia całego dnia na nartach”. Sugerują, na przykład, że jego posiadacze, prócz „swobody wyboru tras”, będą mogli wybrać dowolne miejsce na posiłek: zjeść go chociażby „na dolnej stacji w Kuźnicach, w centrum Zakopanego lub w miejscu noclegu”, a następnie wrócić na stok „bez konieczności zakupu kolejnego biletu”. Dla posiadaczy tego ekstra skipassu otwarte będzie na dolnej stacji kolei na Kasprowy Wierch osobne przejście.

Dla dzieci (w wieku od 5 do 15 lat) i seniorów (osoby powyżej 65 roku życia) przewidziano skipassy ulgowe (zniżka wynosić ma 20 proc. – cały dzień jazdy będzie więc kosztował ich 108 zł). Pojawić się ma również oferta dla rodzin: opiekunowie rodzice dwoje dorosłych z jednym dzieckiem za dzień zapłacą 356 zł, zaś dwoje dorosłych z dwójką dzieci –  410 zł.

Drugim wariantem będzie skipass czterogodzinny – za 108 zł (ulgowy 86 zł).

Naturalnie utrzymane zostaną bilety pojedyncze. Tyle że za jednorazowy wjazd kolejką linową na szczyt Kasprowego trzeba będzie zapłacić 40 zł (bilet ulgowy to 35 zł), a za każdy przejazd którymś z krzesełek – 20 zł.

Zbigniew Rekusz, prezes zarządu PKG, tłumaczy, że pomysły menedżerowie PKG  konsultowali „z doradcami z Alp”, którzy „ zgodzili się, że kluczowym zadaniem na zbliżający się sezon zimowy powinno być udrożnienie ruchu na Kasprowym Wierchu”. I dodaje: „Usprawnienie zakupu biletów działa jak magnes, który wraz z rozwojem oferty przyciągnie turystów”.

Jedną z takich ofert ma być specjalna trasa slalomowa w Dolinie Gąsienicowej, gdzie będzie można zmierzyć sobie czas przejazdu. Bezpłatnie.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 0

Dodaj komentarz »
  1. Powiewa nieco poziomem prawie europejskim, ten standard „okolooplatowy”. Tylko ta cena jest niewspolmiernie wysoka do istniejacych warunkow zjazdowych. W wielu renomowanych zaglebiach narciarskich w Alpach placi sie za nierzadko do 300 km tras ponizej 40€/dzien w karnecie 6-dniowym. A kolejki mniejsze, ceny hoteli nizsze niz w Zakopcu.

  2. Jesli bilety beda posiadac elektonicznego „chipa”, to mozna wzorem alpejskim wprowadzic internetowa „inwigilacje” aktywnosci narciarza z mozliwoscia jej odtworzenia w kazdej chwili na prywatnym PC/smartfonie. Mozna sie dlugoscia dniowych przejazdow pochwalic i nie da sie zataic dlugich posiedzen w restauracji

  3. Pitztal lodowiec i Rifflsee
    Jeden dzień 39-43 EUR, jeden dzień w karnecie sześciodniowym 31,33 – 34,80 EUR.
    W obydwu przypadkach dziecko od 2008 roku (5 lat) jeździ za darmo. A do restauracji nie trzeba zjeżdżac do wioski.

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. Panowie, pamiętajmy, w Polsce jeszcze minie z 20 lat jak będzie cywilizacja. I to dobrze, że karnet całodzienny bez limitu 135 pln, naprawdę, to połowę sukcesu. Zobaczcie jak Słowacja rozwija się. Miejmy dobrą nadzieję, że w Polsce tęż kiedyś coś się zmieni.

  6. Wieści ze Szczyrku.
    Początek sezonu w GON (orczyki0 jest przewidywany na 13. grudnia.
    Na grudzień 2014 ma byc wybudowana kanapa na Pośrednim. Dlaczego tam, a nie jak planowano z Czyrnej na Halę Skrzyczeńską ?.
    GON jest chyba jedynym ośrodkiem w Beskidach, który karze płacić za parking. W Czyrnej kosztuje 5,-PLN. Na Posrednim natomiast jest bezpłatny.

  7. Moim zdaniem nie jest to wcale wygórowana cena. W Polsce generalnie wszystko, co związane z nartami jest drogie – zaczynając od sprzętu i kończąc na noclegach i jedzeniu podczas wyjazdu. Na szczęście poziom tras jest coraz wyższy.

  8. Ad. Mariola – Poziom tras coraz wyższy? chyba Pani na kasprowym nie bywa.

css.php