Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta

8.11.2010
poniedziałek

Kolejki przeglądane

8 listopada 2010, poniedziałek,

Polskie Koleje Linowe rozpoczęły doroczne przeglądy techniczne oraz bieżące remonty swoich wyciągów przed sezonem zimowym 2010/11. Na pierwszy ogień poszły krzesełka na Butorowy Wierch oraz koleje linowo-terenowe na Gubałówkę w Zakopanem i na Górę Parkową w Krynicy. Wszystkie przeszły testy pomyślnie i znowu są czynne.

 Kolej linowo-terenowa na Gubałówkę w Zakopanem

W drugim etapie oglądowi poddano kolejkę linową na Palenicę w Szczawnicy oraz kolej linowo-terenowej na górę Żar w Międzybrodziu Żywieckim. Jeśli wszystko pójdzie dobrze mają ruszyć pełną parą 10 listopada.

Na koniec sprawdzian przejdą urządzenia i obiekty kolei linowej na Kasprowy Wierch. Tam prace zaplanowano od 15 do 23 listopada.

Przeglądy techniczne kolejek należących do PKL odbywają się dwa razy do roku: w maju i właśnie jesienią. Niezależnie od tego kolejki w każdym miesiącu poddawane są także bieżącej lustracji.

Polskie Koleje Linowe istnieją od 1936 r. Najstarszą kolejką PKL i jednocześnie pierwszą w kraju jest kolej linowa na Kasprowy Wierch, uruchomiona w 1936 r. Kolej na Górę Parkową zbudowano w 1937 r., a rok później podobną na Gubałówkę. Kolejka „Butorowy Wierch” działa od 1977 r., a kolej „Palenica” w Szczawnicy – od 1997 r.

Kolej linowo-terenowa na Górę Parkową w Krynicy

Od najbliższego sezonu PKL będzie administrować także kolejką krzesełkową na Mosorny Groń w Zawoi.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop
css.php