Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta W śniegu i po śniegu - Krzysztofa Burnetki zimowy styl życia, czyli góry, narty, deska… i cała reszta

25.11.2009
środa

Reklama dźwignią krajów

25 listopada 2009, środa,

Ośrodki zimowe zachęcają gości do przyjazdu czym się da. Kuszą oczywiście swoimi naturalnymi walorami, ale też rozmaitymi atrakcjami specjalnymi i promocjami. Używają do tego całego arsenału narzędzi i chwytów public relation.  

Niedawno przedstawiłem tu krótki przegląd haseł reklamowych stacji i regionów narciarskich. Ale równolegle kampanie promocyjną prowadzą też poszczególne kraje alpejskie. Szwajcaria, przykładowo, zachęca sugestią: „Szwajcaria… Tak naturalnie…”. A za swą tegoroczną dewizę przyjęła deklarację „Robimy wszystko, aby Twoje ferie były udane”. Jak wyglądać to może w praktyce, pokazuje ta oto króciutka humoreska filmowa:

 

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 0

Dodaj komentarz »
  1. No to czekamy na takie polskie reklamy Sudet i Tatr w niemieckiej telewizji. Ale cos mi sie zdaje, ze sie nie doczekamy … oczywiscie z powodu „kryzysu”, strachu przed Niemcami albo po prostu zwyklej urzedniczej nieudolnosci ( kto za takie promocje jest w ogole w Polsce odpowiedzialny ?! ).

  2. Bez sensu ta reklama. Lepiej byłoby dać krotki fragment filmu o wampirach Polańskigo z informacją – „wybitnego reżysera w tym sezonie gościmy cały sezon gratis. Jak się naprawdę postarasz załatwimy Ci z nimi wspólny spacer na perfekcyjnie wyratrakowanym deptaku gratis”. Wiem że ten wpis też bez sensu. Ale jak ktoś szuka sensu to do biblioteki a narciarze na stoki. Pozdrawiam.

  3. Świetny filmik. Mało kto potrafi patrzeć na siebie z dystansem. A już Szwajcarów bym o to w życiu nie podejrzewał. A tu tymczasem tyle ciepłego humoru! I jak w takie sytuacji nie jechać na narty do Szwajcarii?

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. Proszę nie mieszać polityki z szwajcarskimi górami . Humor w filmiku świetny.

  6. Obecnie w Polsce jest kilkadziesiąt urzędów i rożnego rodzaju instytucji zajmujących się promocją Polski za granicą. Z szacunków wynika, że wspomniane instytucje wydają około 100 mln zł rocznie na realizacje swoich zadań.
    Czy te pieniądze są wydawane efektywnie? Oczywiście nie.
    Ostatnio usłyszałem powiedzenie: Kraków promuje się sam, a reszta to kraju Terra Incognita.
    W Polsce mamy zabytki, historię, przyrodę, rozwijającą się gospodarkę i niezłą kuchnię. Więc, w czym leży problem?
    Uważam, że problem jest w tym, że rzeczywistym celem w/w instytucji nie jest promocja Polski, lecz bycie ciepłymi i wygodnymi przechowalniami dla różnego rodzaju osób.
    Co w tej sytuacji należałoby zrobić? Najprościej było by w Ministerstwie Spraw Zagranicznych zorganizować 2-3 osobowy zespół specjalistów, którego zadaniem było by przygotowanie i realizacja skutecznego programu promocji Polski poza granicami naszego kraju, a środki na działalność zespołu przynajmniej w części mogłyby pochodzić ze zlikwidowanych instytucji, które obecnie zajmują się w/w kwestiami.

  7. Promocja turystyki danego krajo, to nie tylko reklama, którą widąć w postaci ogłosień na łamach gazet i jeżeli budżet i ambicja prezesa dozwolą na CNN czy innych kanałach tv. MSZ ma inne zadania i interesy, i marketing turystyczny wymaga inną strukturę niż oferują rózne Ministerstwa.

css.php