Salomon na rocznicę odnowiony
Salomon, jedna z czołowych marek sprzętu narciarskiego, obchodzi w tym roku 75. rocznicę powstania i… zmienia logo i główne hasło promocyjne.
Jutro jest Twoje – taką sentencją Salomon chce odtąd zachęcać do aktywności fizycznej (oraz oczywiście kupowania swoich produktów). Nowe będzie także logo, a strategia marketingowa – prócz dotychczasowych klientów – kierowana ma być do nowej, jeszcze młodszej grupy. Co ciekawe, zmiana następuje w 75. urodziny Salomona, firmy powstałej we Francji, a dziś należącej (podobnie jak inny narciarski potentat Atomic) do globalnej korporacji Amer Sports.
Zmiany ogłoszono w sabaudzkim miasteczku Annecy, gdzie tradycyjnie mieści się centrala Salomona. Prezes i dyrektor generalny Franco Fogliato tłumaczył: „W Salomonie wierzymy, że budowanie głębszego związku z naturą może wpływać na życie i uczynić nas lepszymi”. Przypominał, że firmę zbudowali właśnie tacy ludzie: kochający naturę i sport, gotowi na wyzwania i pokonywanie coraz to nowych granic, odważni i wierzący w swoje możliwości.
Dlatego hasło Tomorrow is Yours ma zachęcać każdego – a zwłaszcza młodych ludzi – do uwolnienia swoich potencjałów podczas aktywności sportowej.
Fogliato powołał się przy tym na niedawne badania preferowanego stylu życia, które pokazują, że popularność aktywności outdoorowej rośnie zwłaszcza wśród młodych mieszkańców miast. Zasugerował, że wpłynie to na ofertę firmy (prócz dotychczasowych sztandarowych segmentów, którymi był chociażby sprzęt narciarski, większy nacisk położony będzie na „Hiking, SportStyle i Road Running”). Równocześnie Salomon zapewnia, że wciąż przywiązuje wagę do swoich dotychczasowych atutów. „Od narciarstwa alpejskiego i klasycznego po bieganie przełajowe i wędrówki piesze, wszystkie nasze produkty będą nadal projektowane z myślą o najbardziej wymagających i konkurencyjnych środowiskach sportowych na świeżym powietrzu. W tej kwestii nigdy nie pójdziemy na kompromis” – mówił Fogliato, sam podobno zapalony biegacz i narciarz.
Kampania Tomorrow is Yours została opracowana we współpracy z agencją kreatywną DDB Paris. Elementem przedsięwzięcia jest reklama telewizyjna – na wybranych rynkach w nadchodzących miesiącach pokazane będą spoty łączące hołd dla tradycji i znane klipy sportowe Salomona z elementami pokazującymi podróże z ulic miast i klubów nocnych na wysokogórskie trasy biegowe i tereny do narciarstwa terenowego. W przedsięwzięciu bierze udział dziesięciu sportowców marki Salomon – snowboardzistka Tess Coady, narciarze freestyle Nico Vuignier i Alexi Godbout, biegacze ultras Courtney Dauwalter i Francois D’haene, narciarka nordycka Jessie Diggins, alpejka Marta Bassino i biegacze przełajowi Anaïs Quemener i Maksymilian Zeusa.
Filmy te mają też być wezwaniem dla użytkowników sprzętu Salomon do udostępniania własnych rejestracji w mediach społecznościowych z użciem hasztagu #TomorrowIsYours. „Niezależnie od tego, czy jest to nowa sztuczka w ich ulubionym sporcie, zbieranie śmieci podczas biegu czy zabranie kogoś po raz pierwszy na nowe doświadczenie na świeżym powietrzu” – Salomon prosi członków swojej społeczności, aby odważyli się „podzielić swoimi doświadczeniami”.
Za przykład służyć ma wyprawa trzykrotnej medalistki olimpijskiej w narciarstwie klasycznym Jessie Diggins na przejście wysokogórską granią w powyżej Chamonix z przewodnikiem górskim Michelem Lanne.
PS O tym, jak – i dlaczego – zmieniało się logo Salomona w minionych 75 latach, napiszę tu rychło.